1. Are you a Tarantula hobbyist? If so, we invite you to join our community! Once you join you'll be able to post messages, upload pictures of your pets and enclosures and chat with other Tarantula enthusiasts. Sign up today!

Dubia giving birth

Discussion in 'Tarantula Feeding and Feeder Insects' started by IamKrush, Jun 18, 2017.

  1. IamKrush

    IamKrush Well-Known Member 1,000+ Post Club

    Joined:
    Sep 12, 2016
    Messages:
    1,373
    Likes Received:
    1,728
    Trophy Points:
    113
    IMG_2506.JPG
    WolfSpider and Rotten Apricots like this.
  2. Shaun Bradshaw

    Shaun Bradshaw Member

    Joined:
    Jun 9, 2017
    Messages:
    16
    Likes Received:
    81
    Trophy Points:
    13
    That's disgusting lol
    WolfSpider and IamKrush like this.
  3. IamKrush

    IamKrush Well-Known Member 1,000+ Post Club

    Joined:
    Sep 12, 2016
    Messages:
    1,373
    Likes Received:
    1,728
    Trophy Points:
    113
    All birth is. Haha
  4. kormath

    kormath Well-Known Member 1,000+ Post Club

    Joined:
    Dec 2, 2015
    Messages:
    3,538
    Likes Received:
    3,859
    Trophy Points:
    113
    i thought it was pretty cool to watch ;)
    IamKrush likes this.
  5. IamKrush

    IamKrush Well-Known Member 1,000+ Post Club

    Joined:
    Sep 12, 2016
    Messages:
    1,373
    Likes Received:
    1,728
    Trophy Points:
    113
    It was gross ,cool ,and interesting all in one haha
  6. Rotten Apricots

    Rotten Apricots New Member

    Joined:
    Jul 21, 2017
    Messages:
    10
    Likes Received:
    19
    Trophy Points:
    3
    Hahaha ewwwww thats awesome
    WolfSpider and IamKrush like this.
  7. IamKrush

    IamKrush Well-Known Member 1,000+ Post Club

    Joined:
    Sep 12, 2016
    Messages:
    1,373
    Likes Received:
    1,728
    Trophy Points:
    113
    Was pretty cool and freaky to see. I didnt watch the whole process tho. After she ate she went back into the egg Crates
  8. jackys

    jackys Member

    Joined:
    Jul 11, 2017
    Messages:
    85
    Likes Received:
    75
    Trophy Points:
    18
    Whoa.... So I had always assumed they laid eggs until seeing this! Today I learned they are “ovo-viviparous." If you had told me six months ago that I'd be sitting around googling how roaches are born I'd have said you were crazy :confused:

    It definitely is kinda gross looking but hey, I learned something :D
    WolfSpider, Nanchantress and IamKrush like this.
  9. IamKrush

    IamKrush Well-Known Member 1,000+ Post Club

    Joined:
    Sep 12, 2016
    Messages:
    1,373
    Likes Received:
    1,728
    Trophy Points:
    113
    Alot of roaches lay eggs. Dubias give live birth. They will drop the pod and the nyphs will come out. For roaches they are kinda cute. I dont mind handling them. Also in our area they if you had an escape they wont take over since they need proper heat and humidty to breed. I dropped a container of about 30 last Sunday. Havent seen any around but they willl end up dieing off. Glad to be able to help you learn something new.
    WolfSpider and jackys like this.
Draft saved Draft deleted

Share This Page